Allround advies in Telecom, Cloud en ICT

Als tele- en datacommunicatie adviseur doet Value360 zoveel mogelijk om onze klanten ook te waarschuwen. Daarom willen wij u informeren over “lijnkaping”. Wij merken dat sommige klanten afgelopen maanden slachtoffer zijn van lijnkaping. Dit betekent dat een bedrijf overstapt naar een andere telefonieaanbieder, zonder dat men hiervoor heeft gekozen. Lijnkaping wordt ook wel “slamming” of “ongewilde overstap” genoemd.

Lijnkaping is voor bedrijven heel vervelend. Bedrijven merken opeens dat men een andere telefonieaanbieder heeft. Dit kan een andere factuur zijn, of een monteur die opeens op de stoep staat. Ze hebben nooit contact gehad met de nieuwe aanbieder of men heeft niet bewust ingestemd met een aanbod. Toch is de klant overgezet.

Lijnkaping is vooral een probleem voor zakelijke klanten omdat consumenten een betere bescherming hebben dan zakelijke klanten. Helaas kan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bij lijnkaping niet optreden. Zodra wij als Value360 een vermoeden hebben van lijnkaping, dan nemen wij contact op met de klant.

Wat kunt u doen tegen lijnkaping van uw telecomvoorzieningen?

Wij willen uw klanten zo goed mogelijk informeren en waarschuwen. Is de telefoonaansluiting van uw klant gekaapt? Onderneem dan onderstaande twee acties:

1. Neem contact op met uw adviseur van Value360, met het verzoek de oude situatie terug te draaien.

2. Probeer bij de nieuwe aanbieder de overstap van uw bedrijf terug te draaien. U heeft met hem geen contract. We beschikken over een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken om het ongewilde telefooncontract met de nieuwe aanbieder te annuleren.

Wij hopen dat wij u hiermee kunnen helpen. Biedt dit geen oplossing? U kan tenslotte nog juridisch advies vragen bij bijvoorbeeld uw rechtsbijstandsverzekeraar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *